Heinfarth György

Rengeteg muzikalitás, intenzív, sűrű játékmód, teljesen lenyűgözött

Egészen kis koromban kezdem érdeklődni a dobok iránt, elsősorban a szüleim zenéi voltak meghatározóak számomra. 6 éves koromban vettek egy lemezjátszót, és az első bakelit, amit életemben hallottam, egy Santana Greatest Hits volt. A kisújszállási Zeneiskolában kezdtem dobolni tanulni kisisklolásként, miután kiderül, hogy tökéletesen alkalmatlan vagyok bármilyen dallamhangszeren való játékra. 20 évig voltam az intézmény növendéke, máig szép emlékek fűznek ide. Zenekari tevékenységemet is ekkortájt kezdtem: Unokatestvéremmel és a szomszédainkkal megalapítottuk a kis-Edda nevű zenekart, és kitaláltuk az akkor még nem létező play-back műfajt. A hálóban párnákon doboltam a búvárpipa műanyag csövével, miközben ordított a hangszóróból az „Álmodtam egy világot” című örökbecsű opusz. A zenekar 1988-ig működött. 13 éves koromban a helyi rockzenekar dobosánál kezdtem el tanulni, aki megismertetett az igényes rockzenével. Toto, Joe Satriani, Queensryche, Asia, szólt a magnóból ekkortájt. Ekkor már volt igazi dobverőm, és a párnákat is lecséréltem konyhaszékre, fotel ülőfelületre illetve fuffra. 16 éves koromban a kisújszállási Művelődési Házban fellépett egy Sonja és a Sápadtarcúak nevű zenekar, és ez a koncert alapjaiban változtatta meg az életemet. Egy balkezes, 2 lábdobos fekete Tama cuccon olyan elementáris dobolás folyt, napokig a hatása alatt voltam. Az előtt soha nem láttam élőben ilyen irgalmatlan muzsikálást a hangszeren. Rengeteg muzikalitás, intenzív, sűrű játékmód, teljesen lenyűgözött. Mindenképpen ennél a baseball sapkás srácnál szerettem volna tanulni, ez 1,5 évvel később sikerült. A szüleim – mint mindenben – ebben is támogattak, feljárhattam Budapestre a lehel utcai terembe. A sapkás fiatalembert Jánky Zsoltinak hívták. Később Richard Bona, Vinnie Colaiuta, Jaco Pastorious, Michel Petrucciani, Greg Howe, European Mantra, Sting, LGT, Nikola Parov, Tower of Power, Soilwork, Dhafer Youssef zenéi voltak rám a legnagyobb hatással, de a lista végtelen.

A Pink Floyddal-hatással szintén nagyon korán találkoztam: a Diagnózis című sorozat zenéje volt. A sorozatban rengeteg jelent volt balesetekről, én pedig írtóztam a vértől, és mikor meghallottam a zenét kirohantam a szobából. A zene a Time eleje volt, amit rendszeresen játszunk manapság a koncerteken. Aztán jóval később kijött a Pulse, ami számomra nem csak látványban, de hangzásában is egyedülálló volt. Jól jellemzi, amit nekem jelent: lenyűgöző, újszerű, grandiózus látvány, hihetetlen hangzás, brutál erősen ható – néhol sokkoló erejű – muzsika. Elvont képek, súlyos tempók, végtelen hangulatú gitárszólók a rockzene hőskorából.

A mai napig fedezek fel újabb és újabb zenekarokat, akik zenéjében egyértelmű a Pink Floyd hatás. A Keep Floydingban játszani megtisztelő feladat, nagyon örülök, hogy végül bekerültem a zenekarba.

Hangszereim
Gretsch Renown Maple

22″ x 16″ Lábdob
10″ x 7″ Felső tam
12″ x 8″ Felső tam
14″ x 14″ Álló tam
16″ x 16″ Álló tam

14″ x 5 1/2″ Full Range Maple Pergő
14″ x 6″ Brooklyn Nickel Over Brass Pergő

Sabian HHX, HH Cintányérok